Thursday, March 12, 2009

Detik Yang Di Nanti

Ehm....ehm.....Tanggal 14/2/08 saat yg amat bahagia n dinanti oleh aku dan hubby…. Bersempena dgn hari memperingati kekasih aku n suami p beli preggy test kit coz wat pertama kalinye period aku lewat..... Sebenarnya aku n hubby dh lama menunggu detik bahagia ni….. yela lepas genap setahun usia perkahwinan kami kan….. Apa lagi mlm tu lepas balik dr jln2 aku dgn xcitednye nak test benda 2…. Wpun org kata test pg lg clear resultnya tp aku ni jenis yg xsbr ckit lg pn bendanya dh ada kn…. Aku pun mengetest la benda tu sementara hubby cbuk dok angkat brg kat luar….. Lepas tunggu beberapa minit…. Jeng….jeng….jeng…. ada 2 line seperti yang aku harap2 n doa2kn…. Tp warnanya xbape clear….. Mula la bermcm2 bermain dlm kpala aku….. Aku apa lg menjerit la panggil hubby... pada mulanya konon nk surprise kn hubby… tp aku lak yg surprise…. Tp hubby aku jenis yg cool dia ckp dgn aku xpe malam ni kita doa byk2 sok kita g klinik tgk mcm mana mungkit test kit 2 ada masalah…. Mlm tu mmg aku tido xlena coz dok asyik pk pasal tu jer…..

Apa lg pg nyer aku dn suami pn g le ke klinik…. Alhamdulillah akhirnya doc mengesahkan yg aku mmg mengandung…… Syukur yang teramat sgt kepadaNya….. Bila doc dh confirmkan kami bakal menimbang cahaya mata…. aku tgk org yang smlm cool jer hr ni jadi org yg plg gembira sekali…….. Tersenyum jer memanjang…. Akhirnya setelah setahun menanti aku dan suami bakal menjadi Mummy & Daddy…

Oooo lupa lak....Sebelum aku d sahkan preggy hubby ada ajak aku g makan burung puyuh tp aku ckp dgn hubby buang tebiat ke tiba2 jer nak makan puyuh…. Aku wat xtau jer sampai la aku bersalin xdpt jagk hubby mkn coz kami msg2 dh lupa…cian dia… Tp bila baby dh lahir br aku teringat coz anak aku air liurnye asyik meleleh jer n org asyik tnya jer ada ker benda yg aku teringin xdpt makan…. Br la aku n hubby tingat…. Maafkan Mummy yek syg…….

No comments:

Post a Comment